دلایل اعزام ناو پیشرفته انگلیس به خلیج‌فارس
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 217
بازدید ماه : 208
بازدید کل : 60397
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




سرویس بین‌الملل ـ هفته گذشته، منابع خبری انگلیس از فرستادن یک ناو پیشرفته انگلیسی به خلیج فارس برای مقابله با ایران خبر دادند.

به گزارش «تابناک»، به نقل از «دیلی تلگراف»، این ناو یک میلیارد دلار قیمت دارد و چهارشنبه هفته جاری، بندر «پورثماس» را به مقصد خلیج‌فارس ترک می‌کند. این ناو به پیشرفته‌ترین رادار جهان نیز مجهز بوده و قادر به شناسایی همزمان تهدیدهای گوناگون موشکی و حتی جنگنده‌های دشمن است.

بنا بر این گزارش، هرچند در همان زمان، رویکرد ضد ایرانی انگلیس، دلیل فرستادن این ناو به نخستین مأموریت آن برای مقابله با ایران گفته شد، با وجود این، نشریات انگلیس جزییات بیشتری از دلایل اعزام این ناو انگلیسی را منتشر کردند.

در این باره، نشریه «میل آن ساندی» انگلیس گزارش داده است که انگلیس در چند سال گذشته، گاز مورد نیاز خود را از نروژ وارد می‌کرد، ولی چند سالی است که گاز مورد نیاز خود را از قطر وارد می‌کند. در واقع انگلیس هم‌اکنون بالغ بر 50 درصد گاز مورد نیاز خود را از قطر تأمین می‌کند و در صورتی که تنگه هرمز بسته شود و یا اینکه هر گونه اختلالی در مسیر انتقال پدید بیاید، انگلیس با بحران انرژی روبه‌رو خواهد شد؛ انگلیس کشوری است که بیشترین آسیب را از ناحیه بسته شدن تنگه هرمز خواهد دید.

همچنین وزارت انرژی و تغییرات آب و هوایی انگلیس در این زمینه اعلام کرده است، ما به خوبی اهمیت تنگه هرمز را می‌دانیم و وزاری دیگر کابینه انگلیس نیز در این زمینه آگاه شده‌اند که انگلیس 50 درصد از نیاز گاز خود را از قطر تأمین می‌کند و باید به شدت در این زمینه و خود را برای رویارویی با چنین شرایطی آماده کنند.

تحلیلگران بر این باورند، اقدامات انگلیس علیه ایران و تحرکات لفظی آنان، بیشتر به دلیل وابستگی این کشور به گاز کشور‌های حاشیه خلیج فارس است. به همین دلیل، این کشور سردمدار مقابله با ایران در عرصه جهانی شده است.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 12:36 ::  نويسنده : Hadi